BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 12, 2011

MARAH


Bile sebut je pasal marah ni….mesti smue org terfikir kn….
Dan mesti smue org pernah rase mcm mane perasaan marah nii
Mungkin seseorang itu akan rase marah bile kesabaran dia diuji oleh perkara-perkara yang berlaku di sekelilingnye…. Atau mungkin jugak sebab die sendiri yg xdapat ajar diri die supaya bersabar….

Biasenye klau org mcm nii….bende yg kecik pn die besar-besarkan… subahanallah supaya kite smue dijauhkan dari sikap marah nii….
Sikap marah nii boleh buat seseorang tu jd panas baran… dalam akhbar pn kite blh bce mcm2 crite yg berlaku sebab marah….
Bapak sanggup bunuh bayi die sebab xsabar dgr tangisan si anak kecil yg xtahu ape2 tuuu….

Ada suami yg selalu pukul isteri untuk lepaskan kemarahan die….
Nauzubillah…… sy pasti ramai yg dh tahu bile kite dalam keadaan marah…. Syaitanlah yg akan mendampingi kite pada masa tuu…. Mcm2 bisikan yg halus yg diberikan sampai kite sampai kite rase puas dgn melepaskan kemarahan tu dalam pelbagai cara…..

Ingatlah wahai manusia, syaitan xpernah sedetik pun berhenti dari berusaha untuk merosakkan kite supaya kite melakukan pelbagai kemungkaran yang boleh mendatangkan kemurkaan Allah….

Sebab tu laaa…. Islam selalu mengajar kite supaya sentiasa bersabar dalam segala hal…. Anggaplah setiap masalah yg kite dapat sebagai ujian dan dugaan yang Allah berikan untuk kite hamba2-Nya..

Kite juga selalu diingatkan dan diberikan pelbagai cara untuk meredakan rasa marah… sebaik-baiknya kita harus mengambil wuduk… kerana dengan air wuduk kite dapat memadamkan api kemarahan yg ditiupkan oleh syaitan laknatullah…

Apabila kite sedang duduk ketika marah, maka segeralah kite bangun dan mengubah kedudukan kite…. Dan yg paling penting adalah kite mesti tanamkan keimanan yg tinggi dalam diri kite agar kte dapat melawan rasa marah yg hanya akan membinasakan diri kita ini.

Janganlah kite melepaskan rasa marah dengan melakukan perbuatan2 yg tidak baik kerana itu hanya akan membinasakan diri kita sendiri…
Sesal dahulu pendapatan, tetapi menyesal di kemudian hari sudah tidak berguna…. Oleh itu, banyak2 lah berfikir sebelum kita melakukan sesuatu.

“Jangan biarkan kemarahan menyelebungi diri anda”
KATAKAN TIDAK PADA MARAH !!!!!! …. Orang yg selalu marah adalah teman baik syaitan…..

sekian sahaja perkongsian ringkas dan tak seberapa dr saya….

0 comments: