BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 27, 2012

Berani Menegur ....

Assalamualaikum.....
kali ni rse mcm nk ckp pasal topik2 tegur2 laa plak
sebelum tu saya nk tanye dulu
kalau kte nmpak depan mata kawan kte
ade laaa buat salah2 skit atau banyak laaa
pernah x kite tegur kawan kite?
atau kte diam je?
atau kte pn join skali buat bende tuuu?
atau kte buat xtau je....
lantak dye laaa kubur masing2 kn.....!!!


jgn laaa kte mcm tu plak
sebenarnye kte perlu berani dalam menegur kawan2 kte
kte tegur dye bukan sbb kte ingt kte je yg betul
tp kte tegur la mereka kerana kte sayang mereka
yg perempuan ade care kte nk tegur
kalau yg lelaki lain plak caranye nk tegur
cume yg perlu kte ade ialah keberanian
ade org takot nk tegur kawan2
dgn alasan takot laaa
kawan2 kte aku ni kolot laaaa
bende mcm nii pn nk tegur2 
rileks laaaa....cooollll bebbb!!!!!

ermmmmm.....
cool.....coooolll jugak....
tp takot plakkk cooollll kt dunia je
kt akhirat jd HOOOOOOTTTTT giler!!!!!
fuhhh!!!!
nauzubillah laaaa.....
tp bende ni laaa yg banyak berlaku sekarang
org kte kalau nk jd baik xleh jd baik sorang2
jd jooommmm laaa kte sme2 tegur-menegur
kte slalu tegur kawan2
xbermakna semua bende yg kte buat btoll jeee
PERFECT!!!!!!
oh tidak kte sendiri pn ade kesalahan jgk
sbb tuu kte pn sangat perlukan teguran dr org lain plak
sbb tu org kte tegur tande nye kte sayang kwan2 kte
tegur mereka kerana Allah
sayang mereka kerana ALLAH


kadang2 seseorang tuuuu
xsedar ape yg dye buat sebenarnye salah....
mungkin dye xtau
jd kte yg tahu nii laa kene tolong bgtau
jgn laaa bile kte tengok kwn2 kte buat salah
mulaaa bg tanggapan2 sendiri dalam hati
owww !!!!!
bdk tuuu nmpak je lembut... tp mulut mcm longkang......
yg tuu plakkk harap muke je cantik tp hati busuk......
yg sne plak..... kalau sehari xmengumpat org lain xblh
isy3x.... ape nk jd laa niii


hah!!!!!
jgn la kte jd mcm ni plak 
kte plak duk mengutuk dalam hati
kononnye nk menilai kawan2 laa katakan
tp ermmm jd dosa plak
buat gelap hati jeee
baik kte tegur je betul2
biar dye sedar skit
at least ble kte dh tegur
maknenye kte dh usaha n dh sedarkan dye
atas kehendak dye laaa
nk terima atau x teguran yg kte bg tuuu
yg penting kte dh jalankan tanggungjawab 
kte sebagai saudara sesama Islam
dan yg paling penting jgk kte perlu laaa
selalu mendoakan kawan2 kte agar 
mereka sentiasa diberikan petunjuk dan hidayah

ok laaa sampai disini sahaja post kali niii
jom sambung beresemen!!!!
Assalamualaikum =)

0 comments: