BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

salam ukhuwah

~Saat Lafaz Sakinah~

Wednesday, March 20, 2013

Kesibukan Dunia Sangat Melalaikan

Kini,
bila aku perhatikan
dunia sekelilingku
manusia berasak-asak mengejar 
kejayaan dunia yang hanya sementara
tinggal mengambil berat
dengan urusan akhirat
dan tidak menjaga hubungan yang baik dengan Allah
apalah gunanya hanya berhubungan baik hanya dengan manusia
sedangkan Allah lah segala-galanya
kesibukan hal dunia di sekelilingku
telah menjentik hatiku untuk mengukir penaku 
dalam blog yang sudah lama menyepi ini

Fikiranku begitu berserabut
bila dihimpit dengan hal-hal dunia
yang tidak henti-henti mengejar ku
ragam manusia di sekelilingku
yang bermacam-macam ragamnya 
membuatkan aku untuk lebih kuat
agar aku tidak akan pernah goyah
dengan hidup hanya mementingkan dunia
bantu aku ya Allah agar aku tidak akan lalai
agar aku tidak memandang remeh dengan 
amanah-amanah yang Engkau berikan kepadaku ini

Namun aku akan tetap 
bersangka baik pada Pencipta ku
mungkin dunia sekelilingku ni
Allah berikan kepadaku supaya aku
sentiasa teguh di jalan yang benar
walaupun sering digoda oleh bermacam-macam
perkara yang berlaku di sekelilingku
bantu aku ya Allah
sesungguhnya aku sangat lemah
kurasa diriku sangat mudah untuk goyah
kekadang diri ini juga mudah terpengaruh 
dengan urusan dunia yang 
sangat melalaikan ini

0 comments: